Teaching English

* Training
* Onderwijs
* Coaching

Taal- en communicatiecoaches

Verschillende leden van deze website bieden diensten op het gebied van Engelse taaltraining. U vindt ze hieronder. In de rechter kolom vindt u een korte samenvatting van de verschillende manieren om een taal te leren.

Michael Gould Associates BV
Onderwijs
Academisch schrijven, coaching sessies over schrijven (aan groepen en individuen), presentatie- en onderhandelingsvaardigheden.
Kumar Jamdagni, Language Matters
Onderwijs
Engels onderwijs op alle niveaus op commercieel en technisch gebied.
Maris van der Laak
Onderwijs
Engelse taaltraining.

Taaltraining

Er zijn verschillende soorten taaltraining. U vindt de meest bekende soorten hieronder, met de aantekening dat deze vaak aangepast of gecombineerd worden:

De directe methode

Deze natuurlijke methode is gebaseerd op het idee dat het leren van een tweede taal op een vergelijkbare manier met het leren van de moedertaal zou moeten verlopen: de leerling spreekt en luistert naar de nieuwe taal in realistische, alledaagse situaties. De leerling hoort en ziet de taal, voordat hij het in geschreven vorm ziet en wordt aangemoedigd om in de doeltaal te denken. Schriftelijk huiswerk ondersteunt de lessen. Met deze methode leert de leerling vlot te communiceren. Het is de meest gebruikte methode door taaltrainers bij het aanleren van spreek- en luistervaardigheden.

De grammatica-vertaalmethode

Bij deze methode wordt schriftelijke taal geanalyseerd door middel van vertaaloefeningen, leesvaardigheidsoefeningen en schrijfoefeningen. De grammaticaregels worden geleerd en vocabulairelijsten uit het hoofd geleerd. Over het algemeen wordt deze methode als ineffectief beschouwd wanneer hij op zichzelf staand gebruikt wordt, maar hij wordt ingezet wanneer schrijfvaardigheid het belangrijkste doel is.

De audio-linguale methode

De basis voor deze zelfleermethode is het herhalen van dialogen over alledaagse situaties. Lezen en schrijven worden gebruikt om deze praktijksessies te ondersteunen. Deze methode levert een beperkt taalbegrip is, maar is nuttig wanneer er geen trainer beschikbaar is.